City Break - Barcelona - informacje praktyczne Cz.1

Hola Barcelona <3

Kto mnie zna doskonale wie, że uwielbiam spontaniczne, krótkie wyjazdy, aby oderwać się od problemów, zmartwień, codzienności. Które pozwalają mi naładować baterie na kolejne tygodnie pracy i mimo, iż jestem miłośniczką długich wyjazdów, wypady typu City Break pozwalają mi się zrelaksować i nabrać dystansu do życia.


***
W czerwcu dość spontanicznie pojawił się pomysł na 4 dniowy wyjazd do Barcelony. Pomysł bardzo szybko przeszedł do fazy realizacji i takim sposobem, dwa tygodnie później postawiłyśmy nasze stópki na Katalońskiej ziemi.




W związku z tym, iż nie był to mój pierwszy wyjazd do tego miasta, mniej więcej wiedziałam co powinnam wpleść w plan zwiedzania. Z drugiej strony jechała ze mną osoba, która jeszcze nie miała przyjemności być wcześniej w Barcelonie, dlatego tak bardzo starałam się przy planowaniu tras zwiedzania, aby wykorzystać wyjazd w 100% - myślę, że mi się to udało :)




 ***
Aby dostać się do Barcelony skorzystaliśmy z oferty przewoźnika Wizzair, natomiast nocleg zarezerwowałam w znanej i lubionej przeze mnie sieci hotelowej Ibis - poprzez stronę ACCORHOTELS. Jednakże równie dobrze możecie szukać noclegów za promocją innych serwisów o których pisałam we wcześniejszym poście KLIK np. na Airbnb czy booking, gdzie w chwili obecnej trwa promocja. Jeżeli dokonacie rezerwacji noclegu bezpośrednio przez stronę Booking KLIK po wymeldowaniu się z obiektu otrzymacie 50 PLN na kolejny nocleg :).




 **Pamiętaj**

Warto wspomnieć, iż typowe atrakcje turystyczne przeżywają w Barcelonie oblężenie praktycznie przez cały rok. Dlatego bilety wstępu warto wykupić już wcześniej, przed wyjazdem online, by uniknąć długich kolejek do kas i być pewnym, iż bilety nie zostaną wyprzedane. W większości przypadków bilety kupowane online są też tańsze, także taki zabieg pozwoli zaoszczędzić Wam parę EUR :).




Nie zapomnijcie też zaopatrzyć się w dobry przewodnik, a podczas zwiedzania przyda się Wam również mapa :). Ja zdecydowałam się na przewodnik Berlitz Step By Step, który zawiera w sobie już 20 gotowych, najciekawszych tras wycieczkowych :) Oczywiście możecie je do woli modyfikować, wedle własnych potrzeb. Ja, jak to ja zmodyfikowałam je pod siebie :), ale na pewno taki "gotowiec" to super opcja dla tych z Was, którzy nie przepadają za planowaniem tras zwiedzania ;)


Należy też pamiętać, iż Barcelona to nie tylko La Rambla, Sagrada Familia czy Park Guell. Jedną z ciekawszych atrakcji Barcelony jest również Magiczna fontanna tj. La Font magica. Jest to kompleks fontann przy Avenida Maria Cristina u podnóża wzgórza Montjuic, tuż obok hal targowych Fira de Barcelona oraz Placa d'Espanya. Widowisko woda - światło - dźwięk przyciąga tłumy turystów i nie ma w tym nic dziwnego :) Pokaz jest bezpłatny i zapiera dech w piersiach.
Źródło: http://www.barcelonaturisme.com/wv3/en/page/614/font-magica.html

Przed wyjazdem warto się zorientować kiedy i o której odbywają się pokazy, ponieważ niestety nie odbywają się one codziennie. W sezonie letnim tj. 01 czerwca do 30 września pokazy odbywają się od środy do niedzieli w godzinach 21:30-22:30 - jednak naprawdę Warto je zobaczyć :)

Kolejną ciekawą propozycją zwiedzania Barcelony jest możliwość przejażdżki kolejką linową z której możemy podziwiać całą panoramę miasta ! 



Koszt takiej atrakcji ze stacji Port do Wzgórza Montjuic wynosi 11 €.





**Transport**

Jeżeli macie w planach dużo zwiedzać, warto się zaopatrzyć się w tzw. Travel Card Hola BCN, dzięki której będziecie mogli podróżować bez limitów w obszarze całej komunikacji w Barcelonie - każdym rodzajem transportu.  

Do wyboru mamy bilety na 48h, 72h, 96h oraz 120h (ważne od momentu skasowania).

Warto też wiedzieć, że Travel Card Hola BCN obowiązuje również na linię metra L9 Sud na trasie Barcelona - Lotnisko El Prat. Podróż metrem z/na lotnisko z centrum Barcelony trwa tylko ok 30 min, a przy tym nie ponosimy już dodatkowych kosztów na transfery lotniskowe i mamy gwarancję, że nasz transport nie utknie w korku. Sam bilet na metro relacji Lotnisko - Barcelona to koszt 4,50 w jedną stronę - dla mnie rachunek był prosty :)




Ceny Travel Card Hola BCN kształtują się następująco:
48h = 14,50
72h = 21,20
96h = 27,50
120h = 33,70



Dodatkowo od powyższych cen, kupując bilet online możecie uzyskać 10% rabatu.

Więcej informacji możecie uzyskać na stronie KLIK

Warto też zaopatrzyć się w mapkę metra i mieć ją na podorędziu np. na telefonie - KLIK

Jeżeli jednak planujecie korzystać z komunikacji miejskiej sporadycznie, dobrą opcją będzie dla Was zakupienie biletu, który jest ważny na 10 przejazdów. Koszt takiego biletu to 9,95 - po więcej informacji KLIK

Istnieje też możliwość zakupu biletu na jeden przejazd jego koszt to 2,15 €.


**Jedzenie**

Będąc w Barcelonie nie zapomnijcie skosztować owoców morza, pealli, sangrii i innych pyszności jakie proponuje nam tamtejsza kuchnia.





Koniecznie też odwiedźcie Targ La Bouqeria i skosztujcie świeżo wyciśniętych soków oraz przepysznych owoców - niebo w dziobku :) Ceny soków oscylują w granicach 1-2 , zestawy owoców 1-3 €. Porcja paelli nero z owocami morza to koszt ok 22 , a paelli klasycznej z owocami morza ok 18 .
La Bouqeria







**Pamiątki**


Wycieczka nie byłaby pełna gdyby nie zakup kolejnych magnesików na lodówkę :) które można kupić dosłownie na każdym rogu.

Wskazówka: nie rzucajcie się na pierwsze lepsze stoisko :) Najtańsze pamiątki znajdziecie po drodze do Parku Guell - idąc stromo pod gór będziecie mijać mnóstwo gift shopów :) 


Mam nadzieję, że powyższy wpis przypadł Wam do gustu :)

W kolejnym poście z Barcelony zabiorę Was na wycieczkę po mieście. Zwiedzimy największe atrakcje, zagubimy się w ciasnych Barcelońskich uliczkach i odwiedzimy stadion dumy Katalonii FC Barcelony - Camp Nou.

Jeżeli macie jakieś pytania zapraszam do kontaktu. Postaram się na wszystkie odpowiedzieć w kolejnym poście :)


Zapraszam Was również do obserwowania mnie na INSTAGRAMIE oraz FACEBOOKU – będzie mi bardzo miło :)
 
Written by Marta



Share this:

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Zazdroszczę!!Przepiękne zdjęcia,już nie wspomnę o widokach. Bardzo ciekawy i inspirujący wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Leave a Reply...